Viden

Content og personlig branding i en sportskontekst

LeBron James er godt i gang med at opbygge et medieimperium, der ikke før er set i samme skala fra nogen sportsatlet. Han håber at ændre måden, hvorpå sport bliver formidlet og konsumeret af fans. Han gør det dog ikke alene. Samarbejdet med den mangeårige, trofaste forretningspartner og barndomsven Maverick Carter har været en stærkt …

Content og personlig branding i en sportskontekst Læs mere »

Shopify: Verdens mest velsmurte content marketing-maskine

Hvad er det, der gør Shopify til en så dominerende e-commerce-platform? Hvilke værktøjer gør de brug af, og hvilke typer af indhold skaber de? Hvordan griber de content marketing an? Hvilken rolle spiller Shopify i Amazons totale dominans? Kan/skal Shopify konkurrere med Amazon? Er det overhovedet muligt? IndholdsfortegnelseHistorien om ShopifyIværksætterdrømmen gøres lettilgængeligSådan bærer Shopify sig …

Shopify: Verdens mest velsmurte content marketing-maskine Læs mere »

Hvad er Amazon Alexa? Hvordan vil det forandre marketing?

De fleste, der kender til Amazon Alexa, vil højst sandsynligt også kende til højtaleren Echo fra selvsamme virksomhed. Det hele startede i 2014, da Amazon lancerede Echo, som er en smarthomehøjtaler/smartspeaker. Endnu en gang har Amazon formået at gå ind i en helt ny branche, som de så siden da har forsøgt at dominere. Amazon …

Hvad er Amazon Alexa? Hvordan vil det forandre marketing? Læs mere »

Patagonia: Indholdsproduktion i verdensklasse

Der er et socialt og bæredygtighedsmæssigt aspekt i stort set alt, hvad Patagonia foretager sig. Også i form af indholdsproduktionen og den content strategi, virksomheden praktiserer. Patagonia sælger outdoor tøj og udstyr til bl.a. klatring, surfing, ski, snowboarding, trailløb mv. Selvom ambitionen naturligvis er at skabe kvalitetsprodukter indenfor de nævnte produktkategorier, er virksomheden nok mest …

Patagonia: Indholdsproduktion i verdensklasse Læs mere »

Copy link